metro
Printscreen youtube
metro

Printscreen youtube

metro, Foto: Printscreen youtube

Danas potpis 

– Da prevedem na srpski jezik, posle današnjeg potpisivanja sporazuma, francuska projektna kompanija „Ežis” počinje sa projektovanjem Studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine za prvu fazu prve linije metroa u vrednosti od 8,3 miliona evra. Kada ovaj posao bude završen, uslovi će se steći da se izda građevinska dozvola i počne izgradnja Beogradskog metroa. Sve činimo da izgradnja počne do kraja 2021. godine – rekao je Vesić gostujući u Jutarnjem programu TV Hepi.

On je dodao da Grad Beograd trenutno radi na planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima detaljne razrade za prvu fazu prve linije metro sistema, gde je već završen rani javni uvid, kao i na planu detaljne regulacije Makiškog polja, gde će početi izgradnja metroa.

– Plan generalne regulacije šinskih sistema biće usvojen u ranu jesen, a PDR Makiškog polja do kraja godine, i oni su osnova za izdavanje građevinskih dozvola za izgradnju metroa – naveo je Vesić.

Goran Vesić

Printscreen

Goran Vesić, Foto: Printscreen

Konsultant 

Kako je istakao, tokom ove godine Grad Beograd je već uradio geološke podloge za potrebe plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu sa elementima razrade za prvu fazu prve linije metroa, izabran je konsultant za tehničku i savetodavnu pomoć tokom izrade projektno-tehničke dokumentacije za projekat beogradskog metroa, a radi se i geotehnički elaborat za projekat prve faze prve linije Beogradskog metroa.

– Pripremamo dokumentacije za potrebe sprovođenja konkursa za dizajn metro stanica prve faze prve linije Beogradskog metroa i uradićemo tako da ćemo šansu dati domaćim arhitektima, a svaka stanica će biti drugačije dizajnirana, odnosno podsećaće na deo grada u kome se nalazi ili na neke događaje iz srpske istorije – objasnio je Vesić.

Izgradnja Beogradskog metroa se obećava od 1971. godine, dakle skoro pedeset godina, i niko ništa nije uradio osim što je pričao, kazao je Vesić.

Prošle godine, francuska kompanija „Ežis”, prema ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za metro linije 1 i 2 u Beogradu i sada nastavljaju posao, istakao je zamenik gradonačelnika i dodao da su ovim projektom usvojene trase linije 1 koja će povezati Železnik i Mirijevo, dužine 21,3 kilometra, sa 23 stanice, i linije 2, koja će povezati Železničku stanicu „Zemun” i Mirijevo, dužine 19,2 kilometra, sa 20 stanica.

Komentari (4)

Bane

12.05.2020 10:03

Ovo je trideseti put da Beograd, konačno, dobija metro.

Slavica

12.05.2020 11:11

Najvažnija linija Zeleznik - Mirijevo. Da li je ovo neka šala?

Nikola

12.05.2020 19:33

Najgluplja odluka koju su mogli da donesu. Po svim razvitim gradovima na svetu se vise ne gradi metro, jer je nepotreban. Mora se razvit 'mobility transport', a to znaci bicikliste staze, tramvaj, i autobus. Metro je najskuplje opcija, i kompletno nepotrebna jer Beograd nije na kraju krajeva tako velik. Na biciklu se od Zvezdare do Zemuna stize za pola sata. Zasto platiti milione i milione dolara da se sagradi metro i zaduziti se, kad mozes puno jeftinije samo sagradit biciklisticke staze?

Boki

12.05.2020 20:12

Izgradnja da počne 2021.,a da se završi 2087.