KVALITET TEHNIČKIH UREĐAJA SE PROMENIO Zakonski rok za reklamaciju osam dana, a ovo su prava potrošača
Shutterstock

Jedan Beograđanin kupio je novi kombinovani frižider koji se ubrzo pokvario, ali kada je hteo da ga vrati, odgovor na reklamaciju čekao je nedeljama, i za to vreme praktično bio bez frižidera i dela zamrzivača na 40 stepeni, piše b92

"Ukoliko pričamo o svim standardnim kvarovima koji se dešavaju, a proizvod je u garanciji, potrošač treba prvo da izjavi reklamaciju, urađaj će biti odnet na ispitivanje u zavisnosti od ispitivanja ide rešavanje reklamacije. Ukoliko se ispostavi da je uređaj imao neku fabričku grešku onda će se pristupiti prema zakonu, što bi značilo da onda ide ili popravka ili ide zamena ili povraćaj novca. Ukoliko je došlo do kvara u prvih šest meseci kupovine potrošaču sleduje ili povraćaj novca ili zamena uređaja, a ukoliko je prošlo više od šest meseci sledi popravka. To su neka pravila", ispričao je Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva.

On napominje da trgovac ne sme da odbije reklamaciju i da potrošači moraju da budu uporni. Kako ističe, prodavci retko ne prihataju reklamaciju.

Zakonski rok za reklamaciju je osam dana, a rešavanje reklamacije za tehničku robu je 30 dana.

Potrošači najčešće na reklamaciju odnose tehničke uređaje

"Najčešće se kvare manji uređaji i veš mašine. Ranije kada kupite mašinu bili ste sigurni narednih 10 godina, a to danas nije tako. Potrošač nema tu nikakav uticaj. Mašine su sada lako dostupne. Proizvođaču se ne ispati da popravlja veliki kvar, samo sitnice", rekao je električar sa dugogodišnjim iskustvom Branko Zrnić.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading