zujalica
Foto: Shutterstock/Foto: Shutterstock

Kupci, navikli na samoposluživanje u prodavnicama, ne vole da pritiskaju dugme za pomoć i čekaju da zaposleni otvori ekran kako bi mogli da kupe nešto za 5 dolara, u Srbiji, zaključani su i jeftiniji proizvodi.

Nisko plaćeni, preopterećeni maloprodajni radnici ne žele da provedu dan otključavajući police u različitim prolazima svakih pet minuta. A menadžment maloprodaje zna da zaključavanje proizvoda košta poslovnu prodaju i gura svoje kupce da kupuju online.

Tako neki prodavci testiraju način da dopuste kupcima da koriste svoje mobilne telefone za otvaranje zaključanih polica.

Pasta za zube pod katancem

Prodavci su od pandemije zaključavali više proizvoda za domaćinstvo kako bi sprečili ljude da kradu. U Srbiji je to postala tema o kojoj se često govori.

Prodavci kažu da su se i sitne krađe i organizovane pljačke povećale od pandemije, iako podaci ne podržavaju uvek ove tvrdnje. Cigarete, proizvodi za zdravlje i lepotu, lekovi bez recepta, kontraceptivi, alkoholna pića, trake za izbeljivanje zuba i drugi proizvodi su najčešće kradeni predmeti u američkim prodavnicama, prema anketama trgovaca.

STAVLJAJU ROBU POD KLJUČ ZBOG KRAĐE Sad trgovci našli način koji štiti bolje od zujalica

Foto: Shutterstock

 

 

Ali strategija zaključavanja proizvoda, koja je za njih jeftinija od angažovanja više radnika da nadgleda radnju, dovela je do lošeg efekta.

Tako prodavnice sada testiraju bezbednosni alat koji omogućava kupcima da koriste svoj mobilni telefon za otključavanje proizvoda na polici. U suštini je samouslužna za otključavanje vitrina - u zamenu za telefonski broj korisnika.

Ekran osetljiv na dodir, nazvan „Freedom Case“, omogućava kupcima da koriste svoj broj mobilnog telefona, aplikaciju prodavca ili karticu lojalnosti prodavnice za otključavanje vitrine i pristup zaključanoj robi. Kupci biraju opciju na vitrini, a zatim dobijaju tekstualnu poruku sa četvorocifrenim kodom da bi im dozvolili da otvore kutiju.

Broj telefona kupca se „koristi isključivo u svrhu pristupa robi i ni u jednu drugu svrhu“, rekao je Joe Budano, izvršni direktor Indime-a, koji je razvio ovaj ssitem.

Uređaj takođe daje mogućnost kupcima da zahtevaju od zaposlenog da otvori ekran bez davanja bilo kakvih informacija, kao što su to činili ranije.

Prodavci beleže do 20% smanjenje prodaje kada zaključaju artikle, rekao je Budano, a takođe se suočavaju sa većim troškovima rada jer zaposleni troše dodatno vreme na otključavanje i zaključavanje kućišta. Prema studiji koju je naručio Indime, kupcima je u proseku potrebno 1,5 minuta da preuzmu proizvode iza zaključanih kućišta.

Prodavci testiraju

Do sada je 26 trgovaca koristilo sigurnosni uređaj, rekao je Budano, ali nije rekao koji, pozivajući se na poverljive ugovore sa trgovcima.

„Videli smo korist“, rekao je portparol Šnuksa za CNN. Kupci su „u mogućnosti da sami sebi pomognu i uštede malo vremena“.

Privatnost će biti glavna briga za kupce kada odlučuju da li da daju broj telefona za otvaranje proizvoda, rekao je on.

Ali potrošači su u više navrata pokazali spremnost da razmenjuju lične podatke za kupovinu. Prodavci u prodavnicama i na mreži obično imaju adrese e-pošte i telefonske brojeve kupaca za kupovinu.

Inače, kod nas stavljaju "zujalice" i na suhomesnate proizvod, piše Blic.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading