Svemir
shutterstock
Svemir

shutterstock

Svemir, Foto: shutterstock

Astronomi širom planete se i dalje češu po glavi zbog otkrića sudara crne rupe sa misterioznim objektom neuobičajene veličine i mase. Novo istraživanje objavljeno u naučnom časopisu The Astrophysical Journal Letters opisuje sudar crne rupe sa objektom koji tek treba da bude identifikovan. U trenutku sudara, crna rupa bila je 23 puta teža od Sunca, a neidentifikovani objekat samo 2,6 puta.

Naučnici navode da bi manji objekat mogla da bude crna rupa ili neutronska zvezda, koja je supergusti ostatak eksplodirane zvezde. Ukoliko je reč o crnoj rupi, to bi bila najmanja ikada otkrivena – najlakša do sada otkrivena je bila pet puta teža od Sunca. S druge strane, neutronska zvezda mase 2,6 Sunaca bila bi najteža ikada otkrivena, jer je do sada najteža neutronska zvezda koju su astronomi otkrili imala masu od 2,3 i 2,4 Sunca.

U svakom slučaju, objekat predstavlja nešto što astronomi nisu ranije videli i, zapravo, mogao bi da bude potpuno nova vrsta gustih, kompaktnih objekata.

„Otkriće je šokantno zato što smo pronašli objekat sa masom koju nismo očekivali. Najintrigantniji deo studije jeste otkriće objekta u tom rasponu između 2,3 i pet Sunčevih masa, sa kojim se nismo susretali“, ističe Imre Bartos, astrofizičar sa Univerziteta na Floridi.