Depresija kuca na vrata! Kako se izboriti sa lošim raspoloženjem u zimskim danima?

Zimska depresija je sama po sebi vrlo teška, ali psiholozi širom sveta upozoravaju da bi pandemija virusa korona, karantin i stres mogli dodatno da zakomplikuju situaciju.

Devojka, tuga, depresija
Devojka, tuga, depresija, Foto: Shutterstock


Pandemija virusa Korona donosi promene u svakodnevnim odnosima sa ljudima: manjak kontakta, više vremena u kući, usamljenost… Prema rečima stručnjaka, održavanje socijalne distance moglo bi dodatno da oteža problem sa kojim se bori veliki broj ljudi – sezonski afektivni poremećaj ili zimsku depresiju.

Da li ste lošije rapoloženi zimi?

Ukupan broj glasova: 52

  • Jesam, vreme baš utiče na moje raspoloženje: 73% (38)
  • Ne, vreme nema veze sa mojim raspoloženjem: 27% (14)

"Zimska depresija se povezuje prvenstveno sa godišnjim dobom, odnosno manjom količinom sunčeve svetlosti i najčešće rezultira pospanošću i opštim neraspoloženjem. Karakteristični simptomi uključuju umor, gubitak interesovanja za uobičajene aktivnosti, promenu apetita i potrebu za pojačanim unosom ugljenih hidrata, što neretko utiče i na promenu težine, slabu koncentraciju i razdražljivost, duže spavanje i san koji ne odmara, potrebu za osamljivanjem…", kaže psihološkinja Senka Čimpo.

Dodaje i da zbog nedostatka sunčeve svetlosti neurotransmiteri koji su odgovorni za lučenje hormona raspoloženja (melatonin i seratonin) luče u manjoj količini pa je ključno izlagati se dnevnoj sunčevoj svetlosti.

Panični napad
Panični napad, Foto: Shutterstock


"U konktekstu pandemije i zaštitnih mera sa jedne, zatim suočavanjem sa sezonskim afektivnim poremećajem sa druge strane, najznačajniji su boravak u prirodi i na otvorenom, uz zdrave životne navike, pre svega spavanja i ishrane", kažeona.

Stručnjaci predlažu da se, ukoliko ne želite da se izlažete riziku zaraze prilikom druženja sa manjim grupama ljudi, počnete da se bavite trčanjem ili da praktikujete duže šetnje.

Ono što je takođe važno znati jeste da je sasvim normalno osećati se anksiozno, bezvoljno i razdraženo. Pandemija je kod mnogih izazvala pojavu depresije i pojačanu anksioznost, a mere fizičke distance i izolacije nisu zdrave za našu psihu.

Zato, redovno komunicirajte sa prijateljima i porodicom, ugodite sebi i ne libite se da razgovarate sa stručnjacima. Kad god imate priliku – prošetajte ili idite na izlet u prirodu.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi