Putnički avion
Shutterstock
Putnički avion

Shutterstock

Putnički avion, Foto: Shutterstock

Osnovna svrha uređaja je da snima informacije kao i konverzacije koje se koriste u slučaju nesreće za određivanje uzroka nesreće.

Može da izdrži temperature i do 1.000 stepeni Celzijusa i ogroman pritisak - i do 3.400 puta silu Zemljine teže. To joj je i potrebno da bi sačuvala izuzetno važne podatke kojima se može utvrditi šta se desilo sa avionom.

Crna kutija se uglavnom smešta u rep aviona jer postoji velika šansa da će na tom mestu ostati neoštećena u slučaju avionske nesreće. Ovi aparati sada elektronski zapisuju sve instrukcije upućene bilo kom sistemu u avionu, kao i sve parametre leta – najmanje 88 njih, što je zakonski minimum u Sjedinjenim Američkim Državama, mada se prikuplja mnogo više podataka.

Crna kutija danas se konstruiše od nerđajućeg čelika ili titanijuma, tako da je ne oštećuju visoke temperature. Opremljena je podvodnim lokatorom koji, nakon što je potopljen u vodu, može da emituje signal tokom 30 dana i to sa dubine i do 6000 metara.

Pročitajte još: