Ako svakoga dana prošetate samo 800 metara više nego inače, u vašem telu dogodiće se neverovatne promene

Hodanje je najjednostavnija fizička aktivnost, ali dobrobit hodanja često znamo da podcenimo.

šetnja, jesen, vrućine, Miholjsko leto
šetnja, jesen, vrućine, Miholjsko leto, Foto: Tanjug/Rade Prelić

Da biste uspešno kontrolisali telesnu težinu i održavali zdravlje, dnevno biste trebali da prepešačite oko 10.000 koraka. Ta brojka deluje kao jako velika, naročito ako imate kancelarijski posao i puno vremena provodite u automobilu. 

Naime, stručnjaci ističu da je i samo 1000 koraka više dnevno dovoljno da se u vašem telu dogode značajne promene. Hiljadu koraka iznosi otprilike 800 metara, što je brojka koju bi svako mogao zadovoljiti, bitno je samo da tih dodatnih 800 metara prošetate baš svaki dan i rezultat neće izostati.

Neki od lakih načina kako da više hodate jesu parkiranje automobila na najdaljem mestu od posla, hodanje dok razgovarate na mobilnom telefonu, šetanje do kolege umesto slanja maila.

Ukoliko uspete da hodate tih dodatnih 800 metara u vešem telu će se desiti sjajne promene.

Jesen šetnja reka Beograd
Jesen šetnja reka Beograd, Foto: Rajko Ristić

Srce će se manje naprezati

I najmanja promena iz sedelačkog načina života u bavljenje i najjednostavnijom fizičkom aktivnošću kao što je hodanje znatno poboljšava zdravlje i smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kretanje omogućava mišićima da jače "pumpaju" krv kroz telo, čime se smanjuju otkucaji srca, pa srce radi u normalnijem ritmu.

Smanjuje se rizik od moždanog udara

Povećanje fizičke aktivnosti direktno umanjuje rizik od moždanog udara, a pomaže i u kontrolisanju krvnog pritiska, što dodatno smanjuje rizik od moždanog udara. 

Lakše mršavite i poboljšava se nivo holesterola

Hodanjem možda nećete brzo smršati, ali nakon nekog vremena videćete rezultate. Prve rezultate možete videti nakon otprilike 10 nedelja . Ako imate visok nivo lošeg holesterola, 1000 koraka više dnevno dovoljno je da to promeni. Više kretanja podstiče sagorevanje holesterola i drugih lipida u krvotoku koji bi inače mogli da oštete krvne sudove.

Manje ćete biti pod stresom

Kratka, brza šetnja možda je i najbolji način da razbistrite glavu i rešite se stresa. Naime, dok se krećete, telo proizvodi endorfinske hemikalije odgovorne za dobro raspoloženje, pa se istovremeno smanjuje nivo kortizola, hormona stresa zbog kojeg se možete osećati loše i zbog kojeg se povećava rizik od mnoštva mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema.

Kosti će vam ojačati

Bilo kakva aktivnost u kojoj su kosti pod pritiskom težine tela pridonosi jačanju kostiju i smanjuje rizik od osteoporoze. To se događa zbog toga što se kosti pri nošenju težine tela više naprežu i na taj način jačaju. Takav pritisak na kosti takođe podstiče stvaranje novih ćelija u kostima.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi