PRODAJETE AUTOMOBIL? Stručnjaci preporučuju da sačekate do proleća, evo i zašto
Foto: Shutterstock

Vreme prodaje automobila zavisi od nekoliko faktora, kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutna situacija na tržištu.

Međutim, izbor pravog vremena u toku godine takođe može pomoći da se automobil proda brže. Kompanija za automobilske podatke, carVertical, deli savete o izboru najboljeg vremena za prodaju vozila i postizanje bolje cene.

Proleće je vreme kada tržište polovnih automobila cveta

Vozači ne bi trebalo da žure da svoje automobile stavljaju na oglasne sajtove tokom hladne sezone. Izgleda da je bolje sačekati i prodati automobil u martu (kada ljudi kupuju 8,2% godišnjih izveštaja o istoriji automobila koje generiše carVertical), aprilu (8,4%) ili maju (8,5%), što ukazuje da je potražnja u proleće veća nego u hladnijim mesecima. Mnogi ljudi koji planiraju da kupe vozilo obično odlažu odluke o kupovini do toplijih meseci kako bi izbegli vožnju u teškim uslovima.

Kraj leta i početak jeseni takođe su doba kada je dobro prodati vozilo. Prema podacima kompanije, najviše izveštaja o istoriji automobila kupci carVerticala dobijaju u avgustu (9,1%) i septembru (8,9%). Ovo ne bi trebalo da bude iznenađenje, jer neki vozači žele da kupe automobil pre nego što nastupe zimske sezone.

Vreme je ključno

Izbor pravog trenutka može pomoći da se vozilo brže proda i dobije više novca. Kada je potražnja manja, prodavci često moraju pregovarati i spuštati svoju traženu cenu.

Prodaja kabrioleta usred zime može biti problematična - ovi automobili obično privlače kupce u proleće i leto. SUV-ovi i vozila sa pogonom na sve točkove imaju stabilnu potražnju tokom zime, jer kupci često traže siguran automobil sa dobrim prijanjanjem.

Tokom praznične sezone, ljudi odlažu veće kupovine

Najgori meseci za prodaju automobila su decembar i januar. Pošto mnogi ljudi štede novac za predstojeće praznične troškove, izbegavaju veće kupovine. Nakon praznične sezone, većina ljudi treba vreme da se oporavi i ponovo počne štedeti, što dovodi do manje transakcija na tržištu polovnih automobila.

Ekonomska situacija takođe ima visok uticaj na poverenje potrošača. Ljudi odlažu veće kupovine poput nekretnina i vozila u vreme recesije, inflacije ili bilo kakve ekonomske nesigurnosti.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading