NAUČNICI OTKRILI "ZVERI UŽASA"  Šok otkriće na Grenlandu (FOTO)
Foto: Youtube/Printscreen

Ovi džinovski crvi možda su najraniji mesožderi koji su kolonizovali vodu pre više od 518 miliona godina, što otkriva jednu dinastiju predatora za čije postojanje naučnici do sada nisu znali, objavio je Univerzitet u Bristolu.

Nova vrsta, čiji je fosil otkriven, nazvana je Timorebestia, što na latinskom znači „zveri užasa“. Imale su peraja na stranama tela, specifičnu glavu sa dugim antenama, masivne vilične strukture u ustima i mogle su da porastu do 30 centimetara, što ih čini jednom od najvećih životinja koje su plivale u gornjem kambrijumu.

Džinovi su bili opasni kao ajkule danas

- I ranije smo znali da su primitivni zglavkari bili dominantni predatori u kambrijumu, poput bizarnih anomalokaridida. Međutim, Timorbestia je daleki, ali istovremeno i bliski rođak trenutno postojećih staklastih crva. Oni su danas mnogo manji okeanski predatori koji se hrane samo sitnim zooplanktonima. Naše istraživanje pokazuje da su ovi drevni okeanski ekosistemi bili prilično složeni s lancem ishrane koji je omogućio postojanje nekoliko tipova predatora. Timorbestia su bili džinovi svog doba i bili su na vrhu lanca ishrane. To ih čini jednakim nekim od današnjih mesoždera u okeanima poput ajkula – rekao je dr Džejkob Vinter, autor studije i profesor Škole za zemaljske nauke Univerziteta u Bristolu.

U fosilizovanom digestivnom traktu ovih „zveri užasa“ istraživači su otkrili ostatke običnog vodenog zglavkara nazvanog Isoxys.

BONUS VIDEO