PREVARA DO PREVARE Sve više upozorenja građanima: Oprez, ne nasedajte na lažne pošiljke!
Alo

Samo u poslednjih nekoliko dana Rajfajzen banka, Pošta Srbije i RATEL (Republička agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge) obavestili su nas o tri prevare i posavetovali šta nikako ne smemo da uradimo da ne bismo postali žrtva prevaranata.

1. Rajfajzen banka je svojim klijentima poslala upozorenje da je „u toku zlonamerna aktivnost slanja mejl poruka kojima se građani pozivaju, prividno u ime banke, da ponovo aktiviraju svoju moja mBanka aplikaciju“, uz konstataciju da je „potrebna potvrda vašeg broja mobilnog telefona“. Prevarna poruka sadrži link na kojem je navodno potrebno uneti svoje podatke za pristup aplikaciji.

„Molimo vas da obratite pažnju ukoliko dobijete poruku sa ovakvim sadržajem, jer ona nije potekla od Rajfajzen banke“, stoji u upozorenju.

U pitanju je, navode iz banke, pokušaj prevare i zloupotrebe podataka koje klijent dostavi, a poruke su slate nasumično kako klijentima Rajfajzena tako i onima koji to nisu.

2. RATEL je kao telo ovlašćeno za informacionu bezbednost upozorio da je primećen znatan porast broja prevara usmerenih na korisnike platformi za elektronsku trgovinu.

„Reč je o prevarama usmerenim na oglašivače, kojima se javljaju navodni kupci. Ova komunikacija najčešće se odvija putem servisa za komunikaciju Vocap i Viber, a koriste se brojevi telefona iz nacionalne mreže i inostranstva“, navodi se u upozorenju, i dodaje:

„Prevarant komunikaciju počinje pitanjem oglašivaču da li je proizvod i dalje dostupan, kao i da li kupoprodaju mogu da obave elektronskim putem. Tada mu u svoje ili u ime navodnog administratora platforme za e-trgovinu dostavlja link s objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio novac preko aplikacije i od oglašivača traži da klikne na link koji vodi na stranicu na kojoj se zahteva da u određena polja unese podatke sa bankovne kartice, broj kartice i tzv. CVV broj kako bi dobio navodno uplaćeni novac.“

Od oglašivača se ponekad traži i da dostave kodove koje dobijaju prilikom popunjavanja forme za unos podataka. Kada oglašivač unese podatke i dostavi kodove, osoba koja izvodi prevaru podiže sva raspoloživa sredstva sa bankovnog platnog računa oglašivača.

3. Pošta Srbije saopštila je da se građanima putem lažnih i prevarnih SMS i Vocap poruka sugeriše da treba da izvrše određenu uplatu u cilju podizanja izvesne pošiljke. Poruke, međutim, sadrže link ka stranici koja nije u vlasništvu Pošte Srbije, a na kom se traži uplata novca putem platnih kartica.

„Pošta Srbije nikada na ovaj način nije komunicirala sa svojim korisnicima“, navodi se u saopštenju ovog preduzeća.

Papović: Više od 70 % pritužbi na e-trgovinu

PREVARA DO PREVARE Sve više upozorenja građanima: Oprez, ne nasedajte na lažne pošiljke!

Alo

 

Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) Goran Papović potvrđuje za Alo! da se broj pritužbi građana koji su na meti raznih prevara povećava.

- Sve je više, kako mi to zovemo, zloupotrebnih kategorija kad su u pitanju trgovci. Tu su prevarno oglašavanje i ponuda, kao i nepoštena poslovna praksa, sve da bi vas naveli da donesete ekonomsku odluku da nešto kupite, dok zapravo to što su obećali kao nagradu ne postoji. To je jedna stvar, druga je da prevara ima koliko hoćete. Najviše pritužbi je na e-trgovinu, ubedljivo, slobodno možemo da kažemo više od 70 odsto.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading