saobraćajnice
Foto: Alo/Alo

Brojke, naravno, govore mnogo više od bilo kakvih reči, međutim, hajde da se dotaknemo makar nekih od njih i u tekstu. Iz svake, ali doslovno svake, vidi se koliki je napredak napravljen u protekoj deceniji.

U poslednjih deset godina izgrađeno je 445,2 km autoputeva i brzih saobraćajnica, kao i 108 km pruga. Danas se brzom prugom za 33 minuta stiže od Beograda do Novog Sada.

KORIDOR 10

koridor 10

TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC

 

U maju 2019. godine je otvorena najzahtevnija deonica južnog kraka Koridora 10, dužine 26,3 kilometra u Grdeličkoj klisuri. Gradnja je trajala šest godina, a izgrađeno je 36 mostova i dva tunela.

Vrednost ove trase iznosi 350 miliona evra. Ona je jedinstvena i po petlji Predejane, jedinoj u Srbiji, ali i na Balkanu koja se kompletno nalazi na mostovskim konstrukcijama iznad reke.

Ovaj auto-put povezuje sever i jug Srbije, i omogućava kraće, brže i bezbednije putovanje. Koridor 10 jedan je od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora kroz Srbiju, a povezuje Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Makedoniju i Grčku.

MORAVSKI KORIDOR

Moravski koridor, prvi digitalni auto-put u Srbiji, dužine 112 kilometara, obuhvata tri deonice: Pojate - Kruševac, Kruševac - Adrani, Adrani - Preljina. Ova saobraćajnica će spojiti auto-puteve Beograd - Niš kod Pojata i „Miloš Veliki“ kod Preljine.

Projektovana maksimalna brzina je 130 kilometara na sat. Deonica od Pojata do Makrešana, od 16, 5 kilometara završena je krajem aprila ove godine.   

OBILAZNICA OKO BEOGRADA

Obilaznica oko Beograda

Alo!/Ognjen Radošević

 

Srbija je obilaznicu oko Beograda čekala više od trideset godina, a ideja o njenoj izgradnji stara je pola veka. Taj san se ostvario na Vidovdan, kada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić otvorio poslednju završenu deonicu.

Završetkom obilaznice oko Beograda preusmerava se saobraćaj sa preopterećene osnovne mreže gradskih saobraćajnica na obilaznicu, što doprinosi skraćenju vremena putovanja za tranzitne tokove, smanjenju broja saobraćajnih nezgoda, troškova eksploatacije vozila, štetnih gasova i buke od vozila na užem gradskom području.

Na deonici B obilaznice oko Beograda, od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka, ukupne dužine od 20,4 kilometra, izgrađena su četiri tunela, 22 mosta i dve velike petlje.

AUTO-PUT RUMA-ŠABAC

Otvaranje auto-puta Ruma-Šabac sa mostom preko Save

Alo

 

Auto-put u punom profilu Ruma-Šabac dužine 24,6 kilometara svečano je otvoren sredinom oktorba.

Ukupna dužina deonice Ruma - Šabac - Loznica je 78 kilometara a ceo projekat je podeljen na tri deonice i to - Deonica 1 auto-put Ruma - Šabac, Deonica 2 most preko reke Save i Deonica 3 brza saobraćajnica Šabac - Loznica.

Otvaranje auto-puta Ruma-Šabac sa mostom preko Save

Alo

 

Konkretno deonica autoputa od Rume do Šapca ima šest nadvožnjaka, osam mostova i dve petlje, Ruma i Hrtkovci.

Ovaj auto-put ima tri naplatne stanice i to su: naplatna stanica "Ruma" sa 11 prolaza u oba smera, "Hrtkovci" sa pet prolaza u oba smera i "Šabac" sa osam prolaza u oba smera.

Most preko Save dužine 1.350 m, sastoji se iz glavne mostovske konstrukcije dužine 605 m, leve prilazne konstrukcije 310,5 m, desne prilazne konstrukcije 439,5 m, kao i produžetka mostovske konstrukcije u dužini od 1.010 m. Ukupna dužina ovog mosta sa produžetkom iznosi 2.365 m. Most preko Save, spojen je 25. jula 2022. godine.

Deonicom od Rume do Šapca, sa mostom preko Save, Mačva i Srem dobijaju novu perspektivu, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa Zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.

STANICA PROKOP

Svečano otvaranje nove zgrade železničke stanice u Prokopu

Vladimir Marković

 

Stanična zgrada “Beograd centar”, čija je vrednost 15 miliona evra, otvorena je u oktobru ove godine.

Pod 700 tona čelika, koliko je težak krov nove zgrade, nalazi se 5.600 kvadratnih metara.

Zgrada je visoka 26 metara, dužina krovne konstrukcije podužno iznosi 80 metara a poprečno 63 metra.

Nova zgrada ima komercijalne sadržaje na više od 1.020 metara kvadratnih: restoran, kafe, zdrava ishrana, pekara, kiosci, apoteka, banka, menjačnica, rent-a-kar, info pult Turističke Organizacije Beograda, ambulanta, kancelarija MUP-a, biletarnice i prostorije koje koriste železnička preduzeća Infrastruktura Železnica Srbije, Srbija Voz i Beogradčvor.

AUTO – PUT MILOŠ VELIKI

OVO SU ŽILE KUCAVICE NAŠE ZEMLJE Auto-putevi, pruge, brzi vozovi,

Rina

 

Autoput "Miloš Veliki", povezuje Beograd sa jugom i zapadom države. Saobraćaj je otvoren od Surčina (Beograd) do Pakovraća kod Čačka, a ostatak je u izgradnji. Vrednost ove investicije meri se milijardama evra.  

Najsevernija deonica auto-puta A2 Surčin - Obrenovac je poslednja ugovorena na pravcu od Beograda do Čačka. Deonica Obrenovac - Ub, dužine 26,2 km je puštena u saobraćaj 2019. godine

BRZA PRUGA BEOGRAD-NOVI SAD I VOZ SOKO

OVO SU ŽILE KUCAVICE NAŠE ZEMLJE Auto-putevi, pruge, brzi vozovi,

Foto: Printscreen/Youtube

 

Za deset godina izgrađeno je 108 kilometara nove pruge, a rekonstruisano 807 kilometara.

Pruga od Beograda do Novog Sada za brzinu vozova do 200 kilometara zvanično je otvorena u martu 2022. godine. Tada je sa početne stanice u Beogradu, voz „Soko“ krenuo i stigao u Novi Sad za 33 minuta.

U toku vožnje dostignuta je i brzina od 200 kilometra na sat.

Čast da upravlja vozom "Soko", koji je u bojama zastave Srbije, na prvoj vožnji brzom prugom pripala je mašinovođi Zoranu Ðurđeviću.

BONUS VIDEO:

 

@alo_portal GRMI U NOVOM PAZARU - Ovacije za predsednika Srbije Aleksandra Vučića i za Rasima Ljajića #alo #alodnevnenovine #predsedniksrbije #aleksandarvucic #srbijanesmedastane #rasimljajic #fypシ #fypシ゚viral ♬ original sound - Alo_portal

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading