VELIKE PROMENE U SRBIJI Nema više čekanja u redovima, evo koje sve usluge građani mogu da obave na "klik"

Čak 55.000 dece na klik upisano u vrtić

Šalter
Šalter, Foto: Alo!/Rajko Ristić

Način života koji vodimo zbog koronavirusa, kao i nova realnost u kojoj se svi nalazimo, jednostavno nameće da je elektronski način komuniciranja sada neophodan, kaže na početku razgovora za „Alo!“ Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu. On za naš list pojašnjava koje sve usluge građani mogu da obave na „klik“, odnosno bez obijanja pragova raznih ustanova i institucija.

Rezultati PCR testa 

Najnovija usluga na portalu „eUprava“ omogućava građanima da na brz i jednostavan način dobiju informaciju da li je njihov rezultat PCR testa na koronavirus gotov, bez potrebe da odlaze u domove zdravlja. Za samo nekoliko dana skoro 10.000 građana se prijavilo da želi da dobije obaveštenje o gotovom PCR testu putem imejla ili SMS poruke. Postupak prijave je jednostavan. Na portalu „eUprava“ građani treba da pokrenu uslugu „Obavesti me o rezultatu PCR testa na kovid-19“ i da unesu svoj JMBG, kontakt imejl adresu i broj telefona kako bi primali obaveštenja. Takođe je moguće primati obaveštenja i za članove svoje porodice, samo je potrebno ponoviti postupak i ponovo popuniti prijavu. Onog trenutka kada je rezultat gotov, korisnik dobija imejl i SMS poruku. Građani svoj rezultat mogu preuzeti elektronski na portalu „e-zdravlje.gov.rs“ korišćenjem naloga na portalu „eUprava“ ili unošenjem serijskog broja kartice zdravstvenog osiguranja i LBO broja.

Upis u vrtić i školu preko interneta

Cela jedna generacija dece ove godine za vreme vanrednosg stanja upisana je u vrtić onlajn. Preko 55.000 roditelja nije moralo da odlazi u vrtiće i da popunjava zahtev ručno, već su celu proceduru završili u nekoliko klikova onlajn zahvaljujući usluzi eVrtić na portalu „eUprava“. Takođe, sve osnovne škole u Srbiji su ove godine omogućile onlajn zakazivanje testa za upis đaka prvaka kroz uslugu eUpis. Uvođenje eUpisa u osnovne škole zahtevalo je povezivanje 1.200 osnovnih škola, 150 domova zdravlja i baze podataka četiri ministarstva, odnosno povezivanje oko 30 različitih informacionih sistema. Slična usluga omogućena je i za upis u srednju školu.

Lični podaci

Građanima su na portalu „eUprava“ takođe dostupni njihovi lični podaci iz čak 20 elektronskih evidencija i registara. Dostupni su lični podaci iz matičnih knjiga rođenih i venčanih, podaci o ličnoj karti, pasošu, prebivalištu, državljanstvu, boravištu, privremenom boravištu u inostranstvu, biračkom mestu, vozačkoj dozvoli, registraciji vozila, oružju u legalnom posedu. Takođe, dostupni su podaci iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Nacionalne službe za zapošljavanje, Republičkog geodetskog zavoda, PIO fonda, Poreske uprave i lokalnih poreskih administracija.

Porez na imovinu u elektronskom sandučetu

Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu
Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Foto: Alo!/D. Briza

Građani od ove godine imaju mogućnost korišćenja nove usluge na portalu „eUprava“ - elektronske dostave (eDostave) posredstvom elektronskog sandučića. Ova usluga omogućava brzu, jednostavnu, pouzdanu i besplatnu dostavu rešenja, dokumenata i obaveštenja građanima Srbije od javne uprave. Korišćenjem ove usluge i građanima i javnoj upravi u svakom trenutku dostupan je status poslatih elektronskih dokumenata. Prve institucije javne uprave koje su počele da dostavljaju elektronska rešenja o utvrđenom porezu na imovinu za 2020. godinu građanima putem eDostave u elektronsko sanduče su lokalne poreske administracije. Naime, svi građani registrovani korisnici portala „eUprava“ automatski dobijaju rešenja o utvrđenom porezu na imovinu za 2020. godinu u elektronsko sanduče.

Srbija tokom korone primenila 22 inovativna rešenja

Srbija je tokom vanrednog stanja u kratkom roku implementirala veliki broj inovativnih rešenja, čak 22, kao odgovor na krizu izazvanu koronavirusom i time se pozicionirala kao jedna od pet zemalja u svetu sa najvećim brojem inovacija tokom kovid-19 krize, navodi za „Alo!“ Mihailo Jovanović. Na sajtu OECD-ove (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) Opservatorije inovacija javnog sektora, kao primeri dobre prakse istaknuta su rešenja i aplikacije Doniraj plazmu („donirajplazmu.gov.rs“), Budi volonter („budivolonter.gov.rs“), Digitalna solidarnost („digitalnasolidarnost.gov.rs“), automatski info-servis COVID-19 (čatbot), kao i Moja učionica („mojaucionica.gov.rs“), Moja škola („mojaskola.gov.rs“), eVrtić, eUpis i drugo.

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi