Beograd, centar beograda, ulice, saobraćaj, terazije, prevoz
Alo!/Masanori Jošida
Beograd, centar beograda, ulice, saobraćaj, terazije, prevoz

Alo!/Masanori Jošida

Foto: Alo!/Masanori Jošida

Posle 47 dana pauze zbog borbe sa virusom korona na prestoničke ulice u petak ujutro izaći će vozila Gradskog saobraćajnog prevoza na redovnim linijama.

Ipak, ni pod tim uslovima, neće svi moći da se voze. Ko će, kako i zašto imati privilegiju da koristi gradski prevoz?

Beograd, centar beograda, ulice, saobraćaj, terazije, prevoz

Alo!/Masanori Jošida

Foto: Alo!/Masanori Jošida

Ko može u prevoz?

Samo zaposleni.

Koliko će ta odredba trajati, zavisi od od epidemioloških rezultata.

Ako nemate - možete je izvaditi na dva načina.

- Zaposleni mogu izvaditi personalizovane kartice u poslovnicama samo sa ličnom kartom ili preko poslodavaca. Ovaj drugi način je jednostavniji, jer poslodavac na sajtu popuni podatke za sve zaposlene i može vrlo brzo da omogući dobijanje kartica - kaže Veljko Vlahović iz Bus plusa za TV Prva.

Takva potvrda nije neophodna zaposlenima sa mesečnim ili polumesečnim kartama, dodao je Vlahović.

Autobus, kontrola, bus plus

Alo!/ Masanori Jošida

Foto: Alo!/ Masanori Jošida

Gde se mogu izvaditi personalizovane karte?

U poslovnicama Bus plusa - u zgradi "Lukoila" u Bulevaru Mihajla Pupina u periodu od 8.00 do 18.00, i u tri prodavnice "Tempo" (Bačvanska, Ada i Kvantaš) radnim danima od 9 -16 sati.

Plastična, nepersonalizovana karta na koju se za 89 dinara mogla uplatiti jedna vožnja, trenutno ne važi.

Šta će se još promeniti?

Ulaziće se samo na prednja vrata, a izlaziti na naredna.

Putnici će morati da nose maske i rukavice.

Vozači će od putnika biti odvojeni pleksiglasom.

Na sedištima će biti nalepnice sa oznakama na koje sedište sme, odnosno ne sme da se sedne.

Na podu će biti traka sa uputstvom gde sme da se stoji i na kojoj udaljenosti.

Klima uređaji ne bi trebalo da se koriste, već da se otvaraju prozori i na taj način obezbedi prirodna ventilacija.

Biće pojačana dezinfekcija svih vozila.

Vozači će na svakoj okretnici provetravati vozila i dezinfikovati validatore i rukodržače.

Zdravstvena pravila koja su propisana biće strogo poštovana, tvrde nadležni.

U niskopodnim solo autobusima obeleženo je po 13 sedećih i po 12 stajaćih mesta, što znači da će u kratka vozila u proseku ulaziti po 25 putnika.

- U slučaju da u vozilu nema mesta, odnosno da su sva obeležena mesta popunjena, vozačima neće biti dozvoljeno da prime putnike. Izuzetaka neće biti - rekao je gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević.

Kada počinje novi režim?

Na prestoničke ulice 8. maja izaći će 1.290 autobusa, trolejbusa i tramvaja, a u rezervi će biti još oko 100 vozila koja će, ukoliko bude gužve, biti stavljena u pogon.

Nadležni su apelovali na putnike da imaju razumevanja i da na posao krenu ranije nego uobičajeno.

Beograd, centar beograda, ulice, saobraćaj, prevoz, slavija

Alo!/Masanori Jošida

Foto: Alo!/Masanori Jošida

I pre proglašenja epidemije Beogradom je krstarilo u proseku oko 1.200 vozila GSP i privatnih prevoznika, ali će sada biti iskorišćeno samo 20 do 50 odsto njihovih kapaciteta.

Kako će se kontrolisati?

Uz pomoć komunalne milicije koja će biti raspoređena po određenim punktovima.

Svi prevoznici dužni su da obezbede i prisustvo redara koji će kontrolisati putnike na ulazu, njihovu zaštitnu opremu i validaciju kartice, ali i usmeravati ih do mesta za sedenje i stajanje.

Ukoliko neko pokuša da uđe u vozilo mimo pravila, vozači imaju ovlašćenja da zaustave autobus i obaveste operativni centar Sekretarijata za javni prevoz, odakle će biti kontaktirano sa komunalnom milicijom, koja će intervenisati u ovakvim situacijama, rekao je Vasiljević, prenose Novosti.

Beograd, centar beograda, ulice, saobraćaj, prevoz, slavija

Alo!/Masanori Jošida

Foto: Alo!/Masanori Jošida

Ako putnici primete da je u vozilu veći broj putnika od dozvoljenog, ili da se ne pridržavaju preventivnih mera (ne nose masku i rukavice), imaće mogućnost da takve slučajeve prijave telefonom na Beokom servis.

Na broj 0800 110 011, putnici koji imaju pritužbe treba da prijave broj linije na kojoj se voze, identifikacioni broj vozila, vreme i mesto uočene nepravilnosti, kako bi bile preduzete adekvatne mere.

Zašto sva ova pravila?

Da bi se održavala socijalna distanca, jer korona virus nije iščezao.

- Oni koji imaju radne obaveze prevoziće se na posao, a oni koji nemaju potrebe da se kreću poput penzionera, đaka i drugi, treba da ostanu kod svojih kuća jer je javni prevoz mesto na kome se najlakše može preneti zaraza i upravo zato su mere koje je propisao Gradski zavod za javno zdravlje tako rigorozne - izjavio je ranije zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Kazna do tri godine zatvora

Ukoliko putnik insistira da uđe bez zaštitne opreme u autobus, kontrolor poziva komunalnu miliciju, koja ga udaljava. Ukoliko neko bude bio baš bahat i insistirao da uđe u prevoz, takođe podleže krivičnoj odgovornosti - kaže Ivan Divac, načelnik komunalne milicije u Beogradu.

Zatvorski krug, zatvor

Alo/ Vladimir Marković

Foto: Alo/ Vladimir Marković

Kazna za nepostupanje po zdravstvenim propisima za vreme epidemije propisana je članom 248. Krivičnog zakona.

Ko za vreme epidemije kakve opasne zarazne bolesti ne postupa po propisima, odlukama ili naredbama kojima se određuju mere za njeno suzbijanje ili sprečavanje, kazniće se novčanom kaznom ili zatvorom do tri godine.

U fazi posle ove, gradski prevoz će moći da koriste studenti i đaci, zatim nezaposleni, a u trećem stupnju stariji od 65 godina.

Kada će uslediti ove faze, još nije poznato.

Komentari (1)

Miki

07.05.2020 12:49

Treba da idem kod lekara na a nezaposlen Sam.u autobus NE mogu a ko ce da mi plati taxi.