sniženje, popust, tržni centar, butik, izlog, kupovina
Rajko Ristić
sniženje, popust, tržni centar, butik, izlog, kupovina

Rajko Ristić

sniženje, popust, tržni centar, butik, izlog, kupovina, Foto: Rajko Ristić

Zaposleni u Kontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i, uz ocenu, proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji.

Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od devet do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku.

Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i onlajn preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs.

 

Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena.

Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.

Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji.

EBRD je u žllji da pomogne ublazavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.

Ministar kaže da je namer da se kroz rad Kontakt centra zaštite građani i privrednici od nesavesnog ponašanja.

Zahvalio je partnerima iz EBRD, ?ancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa.

Ružić kaže da će po okončanju pandemije, Kontakt centar zajedno sa eInspektorom biti centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora i da će omogućiti veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava.

"Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način - i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar na koji će građani moć da prijave neke nepravilnosti", kaže direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je rekao da su se predstavke ranije slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije.

"Cilj je da se uspostave rokovi i norme te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi", kaže Jovanović.

Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović kaže da građani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama i da im je sada prijavljivanje olakšano, jer ne moraju unapred da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju.

"Uspostavljanje Kontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije. Svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije", rekla je Bojović.

Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija.

Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju Kontakt centru su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija.