Marko Čadež
Tanjug/Zoran Žestić 18-04-18
Marko Čadež, Foto: Tanjug/Zoran Žestić 18-04-18

U pismu Bilgeru, Čadež ističe da su „slike sa granica, redovi u kojima stotine vozača stoje više sati po izuzetno lošem vremenu, čekajući na testiranje zaista zabrinjavajuće".

„Na ovaj način izloženi su većem riziku od zaražavanja nego kada su bili u kabinama kamiona. Tokom čitave pandemije od godinu dana profesionalni vozači su bili izuzeti od svih mera restrikcije", naveo je Čadež. Dodao je da je upravo to doprinelo da u teškim okolnostima, ne dođe do zastoja u snabdevanju robom.

Istakako je da transport robe, kao žila kucavica svake privrede, ne sme stati i da se on odvijao u svim uslovima.

Predsednik PKS podseća na preporuke o koordinisanom pristupu država članica Evropske unije na restriktivnu slobodu kretanja u EU izazvanu pandemijom kovid-19, od 28. januara.

„ Savet EU je još jednom stavio akcenat preporuka i na same transportne radnike. Nadamo se da će Nemačka pronaći načina da razmotri preporuke Saveta EU u delu koji se odnosi na izuzimanje transportnih radnika od zahteva vezanih za karantin i obavezan negativni PCR test, uz dokaz o negativnom brzom antigen testu", podseća Čadež, saopšteno je iz PKS.

O uslovima na granici sa Nemačkom ilustrativan je primer PKS-a o vozaču iz Srbije na slovačko-nemačkoj granci, koji je u red za testiranje stao u utorak u 14 sati, a testiranje završio sutradan u 4.30, posle skoro 15 sati.

BONUS VIDEO:

PROČITAJTE JOŠ: