soba, stan, dom
shutterstock
soba, stan, dom

shutterstock

Foto: shutterstock

Kompanije su takođe pokazale veći optimizam nego tokom prvog talasa kovid-19 na proleće, prenosi STA.

Istraživanje, koje je sprovedeno u septembru i oktobru, pokazuje da 96 odsto kompanija obuhvaćenih studijom razmišlja da poveća obim rada od kuće i nakon pandemije.

U poređenju sa istraživanjem koje je rađeno u proleće, kompanije su pokazale veći optimizam kada je reč o prognozama njihovog poslovanja. Autori studije napominju da je istraživanje rađeno pre proglašenja epidemije i uvođenja mera karantina po drugi put.

Kompanije očekuju prosečan pad prihoda za tri odsto u ovoj godini u poređenju sa prethodnom, dok je na proleće prognoziran pad od 15 odsto. Projekcije za pad zaposlenosti pale su sa šest na tri odsto, a za pad investicija sa 13 na četiri odsto. Autori studije veruju da su kompanije obuhvaćene istraživanjem u svoje prognoze uračunale mogućnost drugog talasa pandemije.

Kovid-19 podstakao je menadžere da razviju nove veštine za rešavanje izazova na tržištu, pokazalo je istraživanje.

Rad od kuće pokazao se kao pozitivna mera za više od trećine kompanija: 37 odsto je prijavilo veću produktivnost radnika, a 57 odsto povećano zadovoljstvo i motivaciju među zaposlenima.

Među kompanijama obuhvaćenim istraživanjem, 81 odsto se u potpunosti slaže sa tvrdnjom da će povećati rad od kuće i ubuduće, što je za 31 odsto više nego u proleće. Sa ovom tvrdnjom delimično se slaže 12 odsto kompanija, dok 65 odsto očekuje dalje povećanje digitalnih oblika rada.

Porast prodaje putem interneta zabeležilo je 82 odsto kompanija obuhvaćenim istraživanjem.

Studijom je obuhvaćeno 48 kompanija.

Pročitaj: