Novac, dinari
Shutterstock
Novac, dinari

Shutterstock

Novac, dinari, Foto: Shutterstock

Od senzacionalnih "platiš dva, treći dobiješ gratis" akcija, (iako vam zapravo možda ne treba ni jedan artikal), do muzike, osvetljenja i smeštaja na policama, prodavnice koriste čitav niz mamaca kako bi vas naterale da trošite više, piše Telegraf biznis.

Psiholog Džulija Smit na svom Tiktoku otkrila je trik zbog kojih vam se preskupi artikal čini znatno povoljnijim.

Kao primer je ponudila sladolede, jedan koji košta 3 funte, drugi koji košta osam funti. Sladoled od osam funti čini se preskupim, ali kako je pet funti razlike svi će pre odabrati onaj jeftiniji.

Kako bi se (pre)skupi sladoled činio prihvatljivijim, trgovci stavljaju mamac, sladoled od sedam funti.

- Oni zapravo ne žele da kupite taj od sedam funti, on je samo mamac kako bi skuplji sladoled delovao kao dobra prilika. Bez mamca, upoređujete sladolede od tri i osam funti, ali s mamcem - pa zašto ne biste uzeli ovaj od osam funti, samo je funtu skuplji - ispričala je.

Pojasnila je i kako psihološki efekat kadriranja koriste sve trgovine od restorana do tehnoloških divova.