Kovid bolnica vraćena u funkciju
EPA
Kovid bolnica vraćena u funkciju

EPA

Kovid bolnica vraćena u funkciju, Foto: EPA

Posebno razvijena antitela koristila bi se za terapiju za jačanje imuniteta, a u klinička ispitivanja bi moglo da se krene za nekoliko meseci.

Studija je objavljena u naučnom časopisu Nature Structural and Molecular Biology. Istraživanje je uključivalo inženjering laminih antitela, koja su relativno mala i mnogo jednostavnije strukturirana od antitela u našoj krvi. Njihova veličina i struktura omogućila je naučnicima da ih preoblikuju u laboratoriju.

- Uz lamina antitela imamo ključeve koji se ne poklapaju u potpunosti. Ona će ući u bravu, ali neće je skroz okrenuti bravu. Zato uzimamo ključ i koristimo molekularnu biologiju za poliranje delića ključa sve dok ne izrežemo onaj koji potpuno odgovara bravi - rekao je profesor.

Antitela su deo onoga što je poznato kao adaptivni imunološki sistem, odnosno molekuli koji u osnovi šalju odgovor na invazivni virus ili bakterije.

- Ako se ponovno zarazite, vaše telo traži bilo koje virusne čestice s antitelima koja su zaglavljena oko njih i uništavaju ih - objasnio je Nejsmit.

- U laboratoriji možemo da napravimo nanotela koji izuzetno dobro ubijaju živi virus - naglašava profesor. - U laboratoriji možemo da napravimo sve ono što svi imunološki sistemi rade u telu i to vrlo brzo, pa ako se virus naglo promeni ili dobijemo novi virus, možemo osmisliti nova nanotela.