NEOPHODAN JE ORGANIZMU, POSEBNO U HLADNIM DANIMA Vitamin B6 čuva srce, mozak, jača imunitet, a evo gde ga najviše ima

Povećana konzumacija kafe, alkohola i cigareta uništavaju njegovo blagotvorno dejtvo

Banane
Foto: Shutterstock

Da bismo popravili opšte stanje organizma, pogotovo u hladnim danima kada i pored aktuelne pandemije korona virusa, vladaju i drugi respiratorni virusi, neophodno je da pojačamo unos vitamina i minerala.

Pored vitamina C i D, koji igraju ključnu ulogu u jačanju imuniteta, veoma važan je i jedan o kojem se mnogo ređe priča, a pripada grupi B vitamina.

Vitamin B6 je neophodan za proizvodnju antitela i crvenih krvnih zrnaca i omogućava oslobađanje energije iz šećera. Ova energija od izuzetne je važnosti za rad svih pojedinačnih ćelija i sistema organa u telu. Značajna je i njegova uloga u metaboličkim procesima ugljenih hidrata, masti, proteina i esencijalnih masnih kiselina.

Sam termin vitamin B6 odnosi se na 6 njegovih oblika -- piridoksal, piridoksin, pirodoksamin i njihove fosforilisane forme. Najrasprostranjeniji naziv za ovaj vitamin koji je izolovan 30-ih godina prošlog veka je piridoksin.

Infarkt bolovi napad loše smrt srce nesvest
Foto: Shutterstock

Takođe, vitamin B6 je uključen u procese nastajanja serotonina i norepinefrina, transmitera koji služe za prenos signala u mozgu. Utiče i na formiranje mijelina, sloja proteina koji se nalazi oko nervnih ćelija. Neophodan je za normalan razvoj i funkcionisanje mozga i pomaže u proizvodnji hormona koji utiču na raspoloženje i bio-ritam (serotonin i melatonin).

Obogaćena instant-zobena kaša i instant-cerealije, piletina i goveđa džigerica su dobri izvori piridoksina kao i kupus, crna melasa i mleko.

Jača imunitet
Vitamin B6 jača imunološki sistem a njegovo pomanjkanje pogoršava proizvodnju interleukina-2 i razmnožavanje limfocita, koji su dva vrlo važna dela telesnog odbrambenog sistema. Jednostavno rečeno, ukoliko postoji smanjena koncentracija vitamina B6, smanjena je proizvodnja i limfocita i antitela.

Sprečava infarkt srca
Vitamin B6 i folat pomažu razgradnju homocisteina, aminokiseline koja ima veliki udeo u oboljenju srca - osobama koje imaju najviši nivo homocisteina u krvi preti trostruko veći rizik da pretrpe srčani napad u odnosu na osobe kod kojih je taj nivo niži.

Gde ga najviše ima?
U hrani, ovaj nutrijent se nalazi u obilju u sledećim namirnicama: banane, žitarice od celog zrna, legumi, piletina, mahunarke, žumance, većina tamnozelenog lisnatog povrća, većina riba i školjki, meso, iznutrice, mleko, orasi, puter od kikirikija, krompir, suve šljive, suvo grožđe, pšenica, pšenične klice, kukuruz, avokado, crni šećerni sirup od melase, pivski kvasac, osušena džigerica...

Bolju apsorpciju vitamina B6 podstiču linolna kiselina, ostali vitamini B kompleksa, vitamin C, natrijum i magnezijum, a s druge strane povećana konzumacija kafe, alkohola i cigareta uništavaju njegovo blagotvorno dejtvo i doprinose bržoj potrošnji.

Preporučena dnevna doza iznosi 1,6 miligrama za odrasle žene i 2 miligrama za odrasle muškarce.

Slične tekstove nađite OVDE!

Povezane vesti

Najčitanije - Alo.rs

Najnovije - Alo.rs

Vip - Alo.rs

Galerije

Najbolji video klipovi