automobili granica vozači
Tanjug/Zoran Žestić
automobili granica vozači

Tanjug/Zoran Žestić

automobili granica vozači, Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Reč je o obnovljenom putu između gradova Delft i Zutemer koji ima sopstveno, održivo snabdevanje energijom. Snaga za rasvetu puta, kao i za semafore, generiše 220 solarnih panela koji su ugrađeni u zaštitnike protiv buke.

Da bi mogli tokom noći da koriste lokalno generisanu električnu energiju, pored puta je postavljena velika baterija koja pohranjuje solarnu energiju tokom dana.

Osvetljenje pored puta takođe je napravljeno održivijim pomoću energetski efikasnijih LED svetiljki, koje se mogu prigušiti kada je put manje opterećen.

Podloga je izrađena od asfalta koji smanjuje otpor kotrljanja automobilskih guma, tako da učesnici u saobraćaju troše manje goriva na toj 17 kilometara dugoj deonici puta.

Semafori na putu imaju ugrađene senzore, pa je odvijanje saobraćaja ravnomernije, bez čestih zaustavljanja i ubrzavanja. To će, kako se procenjuje, smanjiti saobraćajnu gužvu i emisiju štetnih gasova, prenosi portal „Tehzle“.

Pročitajte još:

Komentari (2)

Vladimir

03.12.2020 03:46

Trenje je ono što zaustavlja auto prilikom kočenja. Da li su izračunali koliko će se produžiti zaustavni put? Koliko će se više trošiti kočnice i diskovi?

marinko

06.12.2020 13:51

@Vladimir - Trenje je na ovom putu veće jer se dodaje guma u asfalt, tako da je manji zaustavni put. Kočnice i diskovi se habaju isto jer to ima veze sa usporavanjem što je vezano samo za brzinu kretanja i nema veze s asfaltom.