automobili
Foto: Printscreen/Foto: Printscreen

Kako ekspert za automobilizam Petar Živković kaže za "Novosti", cene polovnjaka u Srbiji usporavaju, a u narednom periodu se može očekivati stagnacija ili blagi pad. Na to, kako dodaje, osim određenog pojeftinjenja ovih vozila u Nemačkoj, utiče i njihova manja prodaja u našoj zemlji. On ističe da situacija na nemačkom tržištu korišćenih automobila ima najveći uticaj na naše.

Analiza koju je uradio jedan sajt, pokazuje da je prosečna oglašena cena polovnjaka u prvom polugodištu ove godine veća za 5,3 odsto u odnosu na isti period lane, dok je u istom periodu pad prodaje manji za 5,6 procenata. Ovde treba imati u vidu i da se automobili često ne prodaju po ceni po kojoj su oglašeni, i da ona na kraju bude niža. I vlasnik jedne poznate auto-kuće iz Šapca, Nebojša Ivanović, smatra da ne padaju cene u Srbiji, već se oseća blagi skok. On prodaje samo polovna vozila standarda evro 6, i navodi da su ovi automobili neznatno poskupeli.

- Naš salon najviše polovnjaka uvozi iz Francuske, a tamo su cene uglavnom nepromenjene, ali neke i malo rastu - navodi Ivanović za naš list. - Osim te situacije, na blago poskupljenje ovih vozila u Srbiji utiče i rast cene transporta. Do toga je došlo zbog skupljeg goriva, ali i zato što neće da voze izvan EU zbog čekanja na granici, tako da sada manji broj njih dovozi automobile u Srbiju.

Najtraženiji modeli u njegovoj auto-kući, kako dodaje, kreću se u rasponu između 10.000 i 13.000 evra, dok najskuplje polovno vozilo kod njih košta oko 28.000 evra. Prema rečima, Petra Živkovića, u Srbiju se najviše polovnjaka uvozi iz Nemačke, a onda iz Italije, Francuske, Švajcarske. U poslednje vreme su, kako kaže, neki krenuli da uvoze iz Norveške, nema ih mnogo, ali se razvija i ta linija. Razlog za to je što u toj zemlji građani masovno prelaze na električna vozila, i prodaju automobile koje su vozili, pa je ponuda velika.

- Najveći deo uvezenih polovnjaka evro 3 i 4 su iz Nemačke - kaže Živković. - Dominiraju dizelaši iako se taj broj smanjuje u korist benzinaca. Stala je prodaja korišćenih vozila i za Rusiju zbog aktuelne situacije, tako da su Srbija i Bugarska najveći kupci automobila standarda evro 3 i 4.

Kako ističe, očekuje se da će od 1. januara 2024. godine biti zabranjen uvoz starijih polovnjaka u Srbiju norme evro 3 i 4, pa ćemo videti kako će to uticati na cene korišćenih vozila standarda evro 5 i 6. Osim toga država je najavila da će dozvoliti uvoz iz Kine i Amerike.

- Može se očekivati da će kineske kompanije koje ovde prodaju nova vozila iz te zemlje početi da uvoze i polovnjake iz Kine, kao što to rade i drugi - ukazuje Živković. - To bi moglo da utiče na blago obaranje cena.

Najčešće stariji od 10 godina

Generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Boris Ćorović navodi da je u prvih devet meseci ove godine u Srbiju uvezeno oko 90.000 polovnih automobila. Po strukturi, kako dodaje, dominira standard evro 3 i 4, a više od 80 odsto uvoza čine automobili stariji od 10 godina. Udeo polovnjaka u Srbiji iznosi 83 odsto.

 

 

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading