Gugl, Google
Tanjug
Gugl, Google

Tanjug

Foto: Tanjug

Domen je očigledno postao dostupan nakon što je istog dana isteklo prethodno vlasništvo. Ovo je prouzrokovalo privremeno zatvaranje pretraživača google.com.ar.

Juče u 22.45, Nikolas Kurona, navodni krivac, tvitovao je, "Želim da pojasnim da sam ušao na http://nic.ar. Video sam da je ime http://google.com.ar dostupno i legalno sam kupio domen, shodno tome!"

Kako je pisao MercoPress, kupovina Kurona nije uticala na međunarodni "www.google.com".

Takva aktivnost naziva se "ciberskuatting", kako izveštava MercoPress, a odnosi se na čin držanja, registracije, kupovine ili prodaje domena kako bi se profitiralo od prepoznavanja imena zakonitog vlasnika. Datumi isteka domena su javno dostupni i lako se mogu dobiti putem veb lokacija za registraciju poput nic.ar.

Moguće je da je Google Argentina jednostavno zaboravio da obnovi domen google.com.ar i, tokom kratkog vremena, Kurona je uvideo šansu i iskoristio je.

- Sve je legalno!!- napisao je on na Tviteru.

Nekoliko minuta nakon ove aktivnosti, MarcoPress je potvrdio da je Google Argentina uspešno oporavio svoj domen i ubrzo vratio uslugu korisnicima širom zemlje.

U Reddit-ovoj temi o incidentu, jedan korisnik je prokomentarisao: "Izgleda da je ovde reč o greški ili je zaista istekao".

Kako god bilo, korisnici Google-a u Argentini žalili su se na pad veb stranice skoro tri sata i pretpostavljali pad sistema, prema MercoPress-u, ali je tvit kupca domena kasnije pomogao da se stvari raščiste.

Drugi korisnik je tvitovao snimke ekrana na kojima veb lokacija ne radi, kriveći nic.ar.

- To se dešava zato što je nic.ar toliko loš da ne podržava automatsko obnavljanje ili višegodišnje kupovine kao i većina registracija domena na svetu - tvitovao je.

Veb lokacija nic.ar takođe je ukinuta u sredu nakon što su korisnici otkrili incident putem društvenih mreža, izvestila je MercoPress.

Newsweek je kontaktirao Google koji je rekao da trenutno ne mogu da komentarišu incident.

Google se suočio sa svojim delom kontroverzi tokom poslednjih nekoliko godina, jer nadzor nad velikim tehnološkim brendovima nastavlja da se pojačava.