Gliese 486, planeta, svemir, kosmos, Foto: Twitter prin. screen

Planeta otkrivena u blizini našeg sopstvenog Sunčevog sistema mogla bi pomoći u potrazi za životom drugde u svemiru, rekli su naučnici u četvrtak.

Eksoplaneta „Super-Zemlja“ sa površinskom temperaturom malo hladnijom od Venere pruža izvrsnu priliku za proučavanje atmosfere vanzemaljskog sveta sličnog kamenitoj zemlji, dok naučnici traže tragove koji bi jednog dana mogli da dovedu do otkrića vanzemaljskog života.

Kako bi planeta mogla da ponudi tragove za vanzemaljski život?

Gliese 486, planeta, svemir, kosmos, Foto: Twitter prin. screen

Istraživači sa nemačkog Instituta za astronomiju Mak Plank rekli su da planeta - Gliese 486 b - sama po sebi nije perspektivan kandidat kao utočište za život, jer je vruća i suva, a u mogućim rekama, lave teku preko njene površine.

Ali blizina Zemlje i fizičke osobine čine je idealno pogodnom za proučavanje njene atmosfere sledećom generacijom svemirskih i zemaljskih teleskopa. NASA bi trebalo da lansira svemirski teleskop Džejms Vebb kasnije ove godine.

Naučnici bi mogli da izvuku podatke kako bi mogli da dešifruju atmosferu drugih egzoplaneta - planeta izvan našeg Sunčevog sistema - uključujući one koje mogu sadržati život.

„Egzoplaneta mora imati odgovarajuću fizičku i orbitalnu konfiguraciju da bi bila pogodna za atmosferska istraživanja“, rekao je planetarni naučnik Trifon Trifonov, vodeći autor istraživanja objavljenog u časopisu Sajns.

Šta je „Super-Zemlja“?

Shutterstock

Gliese 486, planeta, svemir, kosmos, Foto: Shutterstock

„Super-Zemlja“ je egzoplaneta sa masom većom od naše planete, ali znatno manjom od ledenih divova našeg Sunčevog sistema Urana i Neptuna.

Masa Gliese 486 b je 2,8 puta veća od mase Zemlje i nalazi se u našem nebeskom susedstvu, udaljenom nekih 26,3 svetlosnih godina, što ga svrstava među najbliže egzoplanete.

„Gliese 486 b ne može biti useljiv, barem ne onako kako ga poznajemo ovde na Zemlji“, rekao je Trifonov. „Planeta ima samo slabu atmosferu, ako je uopšte ima.“

„Rozeta kamen egzoplanetologije“

Ipak, astrofizičar i koautor studije Hose Kaballero oduševio se: „Kažemo da će Gliese 486 b trenutno postati Roseta kamen egzoplanetologije - barem za planete slične Zemlji“, rekao je u vezi sa drevnom kamenom pločom koja je stručnjacima pomogla da dešifruju Egipatski hijeroglif.

Naučnici su otkrili više od 4.300 egzoplaneta. Neki su bili velike plinske planete, slično Jupiteru, dok su drugi bili manji, kameniti svetovi nalik Zemlji, za koje se smatralo da su kandidati za život da procvetaju.

Naša preporuka