leteći automobil, nfs
Instagram pr.screen
leteći automobil, nfs

Instagram pr.screen

leteći automobil, nfs, Foto: Instagram pr.screen

Verovatno je svako od nas sanjao kako bi bilo kad bismo mogli da vozimo leteće automobile dok smo zaglavljeni u saobraćaju. Međutim, čini se da ovaj san možda više nije samo utopija. Stvarnosti ga je približio NFT startup sa sedištem u Silicijumskoj dolini, koji je upravo počeo da prodaje leteće automobile.

NFT je svoj proizvod opisao kao "prvo vozilo za vožnju i letenje za obične potrošače ". Međutim, pošto je ovo prvi prototip, zainteresovani će ga dodatno platiti. Tako je očigledno da će samo bogati moći da voze i pilotiraju na prvim letećim automobilima. NFT je objavio da počinje da prihvata porudžbine za leteće automobile i planira da ih pusti u promet 2026. godine.

Oni koji su zainteresovani za kupovinu ovog automobila moraju prvo da uplate depozit od 5.000 američkih dolara (približno 4.200 evra). Međutim, do 2026. godine moraju pripremiti još jednu značajnu količinu novca. Cena letećeg automobila biće jednaka uslovima prekomerne luksuzne nekretnine - koštaće respektabilnih 789.000 dolara (približno 656.000 evra).

Sa ovom cenom, međutim, kupac će dobiti i akcije kompanije, obuku za pilotiranje, unutrašnje i spoljašnje modifikacije u skladu sa zahtevima i ličnu registarsku tablicu. Vozilo nazvano ASKA biće veličine SUV-a i zahvaljujući preklopnim krilima izgledaće slično helikopteru. Dizajniran je za prenošenje putnika od vrata do vrata do udaljenosti od 400 kilometara. Istovremeno, može se parkirati poput običnih automobila, može se koristiti za vožnju na putu i ​​po potrebi poletati i brže stići do željenog odredišta. Jasno je da će u početku služiti uglavnom bogatim ljudima za brzi prevoz od njihovih udaljenih luksuznih rezidencija do gradskih centara. Međutim, kompanija želi postepeno da menja način na koji opšta javnost putuje.

Suosnivač i glavni operativni direktor NFT-a, Maki Kaplinski, rekao je: "Potrebna su nam bolja transportna rešenja da bismo stvorili bolje društvo i bolju ekonomiju , a leteći automobili biće deo ove jednačine."

Rotor vozila napajaće električna baterija, ali u nekim situacijama koristiće i benzin. " Većina naših korisnika biće novi piloti, a bezbednost nam je na prvom mestu. Najveći problem su baterije. Ne postoji programer elektrohemijskih ćelija na svetu koji vam kaže da njegova ćelija ne propada u vazduhu i ne možemo rizikovati to ", rekao je suosnivač i izvršni direktor kompanije, Gui Kaplinski, za Teč Krunč. Još uvek nije jasno kako će se vozila regulisati, ali kompanija je uverena da će u to vreme na snazi biti bezbednosna i saobraćajna pravila vozila su puštena u upotrebu.

Komentari (1)

Vladimir

21.04.2021 14:03

Znaci guzva na ulici izmedju solitera i samo ja poletim a ostali sede dole? Ili svi polete? A sta ako nekom nestane benzina u toku leta? Kvar na motoru? Nalete ptice? Niste culi da ptice lete takodje? I da ih recimo na aerodromoma rasteruju zvukovima i/ili sokolovima (takodje pticama!). A nasilnicko letenje? U pijanom stanju? Izbacivanje kroz prozor djubreta? A ako ih gadjaju sa necim stanari sa treceg sprata? Ciscenje snega? Bio bih vrlo zahvalan za odgovore na ova "smesna" pitanja