Svemir Zvezde
Profimedia
Svemir Zvezde

Profimedia

Svemir Zvezde, Foto: Profimedia

Naučnici Instituta za nuklearna istraživanja pri Mađarskoj akademiji nauka objavili su otkriće koje bi moglo biti primer pete sile na delu, pored poznate četiri koje čine univerzum - gravitacije, elktromagnetne sile i slabe i jake nuklearne sile.

U prirodi postoje četiri osnovne sile pomoću kojih se opisuje razmena energije među česticama i samim tim su odgovorne za strukturu ljudima poznatog i vidljivog univerzuma.

Porodica donela leš u kancelariju da bi naplatili osiguranje, ljudi pobesneli na njih

AUTOR: Alo.rs/I.L. DATUM I VREME: 23.11.2019. 08:48 Jedna porodica u Južnoj Africi donela je kao dokaz u osiguravajuću kuću leš pokojnika! Smrt, kovčeg, Foto: Shutterstock Kako bi dokazali smrt člana porodice, doneli su leš u osiguravajuću kuću. Jedna porodica u Južnoj Africi donela je kao dokaz u osiguravajuću kuću leš pokojnika.

To su gravitacija, elektromagnetna sila i slaba i jaka nuklearna sila. Mađarski naučnici su na pragu otkrića još jedne fundamentalne interakcije, odnosno pete sile, prenosi CNN.

Naučnici su pomno posmatrali kako jedan aktivirani atom helijuma emituje svetlost dok se raspada.

Čestice su se širile pod neobičnim uglom od 115 stepeni, što se ne može objasniti danas poznatim fizickim principima.

Rukovodilac studije profesor Atila Kraznahorkaj navodi da je ovo drugi put da su njegovi saradnici uočili novu česticu, koju su nazvali H17, zato što su izračunali njenu masu na 17 megaelektronvolti, preneo je RTS.

- Čestica H17 bi mogla biti čestica koja povezuje naš vidljivi svet s tamnom materijom - navodi profesor Kraznahorkaj.

Profesor fizike i astronomije na Univerzitetu Irvin u Kaliforniji Džonatan Feng ističe da već godinama prati rad kolega iz Mađarske i da veruje da bi njihovo istraživanje moglo biti velika prekretnica u fizici.

Ako uspeju da ponove svoj eksperiment, Nobelovom komitetu će biti lako da odluči ko će dobiti sledeće priznanje, smatra Feng.

Istraživanja mađarskih naučnika traju od 2016. godine

Pre tri godine oni su objavili sličan rad u "Fizikal rivju letersu" (Physical Review Letters), jednom od najprestižnijih naučnih časopisa.

Istraživački tim za nuklearnu fiziku je proučavao kako se na osnovne čestice razlaže izotop berilijuma-8.

Već tada su uočili elektrone i pozitrone koji se odvajaju od atoma pod neobicnim uglovima.

Ova saznanja, koja su pokazala da su se čestice iz berilijuma-8 širile pod uglom od 140 stepeni, bila su potpuno nova i čudna.

Saznanja do kojih je došao tim profesora Kraznahorkaja u početku nisu privukla mnogo pažnje, ali Džonatan Feng je pokazao interesovanje i nastavio da prati njihov rad, jer nije želeo da potencijalno revolucionarna otkrića ostanu neprimećena.

Kalifornijski fizičar razvio je teoriju koja objašnjava ova neobična otkrića.

Ovi rezultati će iz temelja promeniti fiziku kakvu danas poznajemo, ukoliko nisu prosta laboratorijska greška, smatra Feng.

On veruje da su Mađari u pravu, mada mnogi poriču tu mogućnost, dodaje CNN.

Njegov tim je izložio novu teoriju koji se zasniva na mađarskoj studiji iz 2016. godine.