Avioni
Youtube/Printscreen
Avioni

Youtube/Printscreen

Avioni, Foto: Youtube/Printscreen

Događaji su se odvijali na sledeći način: 5. decembra 1945. grupa od pet Osvetnika dobila je zadatak obuke da leti na istok od vazduhoplovne baze Fort Loderdejl na Floridi do bombardovanja u blizini ostrva Bimini, a zatim preleti određenu udaljenost prema severu i dođe nazad.

Let je poleteo u 14.10, piloti su imali dva sata da izvrše zadatak, tokom kojih su morali da prelete oko 500 kilometara. U 16:00, kada su se Osvetnici trebali vratiti u bazu, kontrolori su čuli uznemirujuće razgovore između komandanta leta 19, poručnika Čarlsa Tailora i drugog pilota - čini se da su piloti izgubili orijentaciju.

Kasnije je poručnik Čarls Tejlor kontaktirao bazu i izvestio da se kompasi i satovi pomeraju velikom brzinom i u krug, nekontrolisano na svim njihovim avionima. I ovo je vrlo čudno, jer su svi ti avioni u to vreme bili opremljeni prilično hi-tech serijom opreme, kao što su: žirokompasi, AN / ARR-2 radio-komandni kompleti i itd.

Ipak, komandant Tejlor rekao je da nije u stanju da utvrdi gde zapad i okean izgleda neobično. A dalji razgovori nisu doveli ni do čega. Bilo je 17.50 kada je vazduhoplovna baza uspela da detektuje slab signal jednog od aviona leta 19. Nalazili su se istočno od plaže Nju Smirna na Floridi i bili su daleko od kopna.

Negde oko 20:00 sati torpednim bombarderima je ponestalo goriva i bili su prinuđeni na sletanje, dalja sudbina Osvetnika i njihovih pilota nije poznata.

Drugo nestajanje: PBM-5 BuNo 59225 poleteo je u 19:27 sa mornaričke vazdušne stanice Banana River (sada vazduhoplovna baza Patrik) i izgubio se takođe oko 21:00 sa svih 13 članova posade.

Posle ovoga, mnogi su pretpostavljali da je to možda nesrećni PBM-5 Mariner. Međutim, letelica je bila u najboljim stanju i oba tehničara, kao i kapetan, detaljno su ga proverili pre poletanja. Dakle, isključeni su bilo kakvi kvarovi na motoru ili slično.

Neki su pretpostavljali da je žar cigare u kabini raznelo avion. I ta teorija je isključena. Pošto su pomorci nosili ogromnu količinu benzina, pušenje je bilo strogo zabranjeno u letu i niko nije smeo da zapali cigaretu".

Štaviše, tamo nisu videli vatru, kao ni ostatke aviona koje plutaju morem. Uzorak vode je uzet sa tog navodnog područja sudara, ali na njemu nije bilo tragova nafte koji ukazuju na bilo kakvu eksploziju.

Kasnije 2010. godine, brod za pretragu Dubokog mora otkrio je četiri Osvetnika koja leže na morskom dnu na dubini od 250 metara, smeštenoj 20 kilometara severoistočno od Fort Loderdejla. A peti torpedni bombaš pronađen je na dva kilometra od mesta pada. Brojevi koji su označavali avion sa strane bili su FT-241 i FT-87, a druga dvojica su uspela da razaznaju samo brojeve 120 i 28, a oznaka petog nije mogla biti identifikovana.