Prozor aviona
Foto: Shutterstock/Shutterstock

Mala rupa koja se nalazi u centru svakog prozora u avionu postoji zbog regulacije pritiska vazduha, otkrila je stjuardesa na društvenim mrežama.

Heni Lim, stjuardesa jedne filipinske avio-kompanije, rekla je da putnici često pitaju o "misterioznim" rupama na prozorima i da li za njih postoji skriveni razlog.

- Ako ste ikada sedeli do prozora tokom leta, verovatno ste primetili malu rupu na dnu prozora - rekla je ona u videu TikToku.

- Ona pomaže da se uravnoteži pritisak između kabine i spoljašnjeg vazduha. Takođe ima još jednu svrhu koja je oslobađanje vlage i sprečavanje mraza i kondenzacije koji bi zamaglili prozor i blokirali pogled - dodala je ona.

@_hennylim_ The Mystery behind tiny holes in airplane windows! Check this video out to know! Follow my Official facebook page “Henny Joyce Lim” follow me on Instagram: _hennylim_ #fyp #HJL #cabincrewlife #tinyhole #window #cebupacific #groundstop ♬ Aesthetic - Tollan Kim

Kada avion dostigne određenu visinu, javlja se značajna razlika u pritisku između vazduha spolja i vazduha unutar kabine, koji je pod pritiskom da imitira atmosferu na nižim visinama, objavila je putnička publikacija "AFAR".

Većina prozora za komercijalne avione imaju spoljna, srednja i unutrašnja stakla, koja su obično napravljena od akrila.

- Spoljnje staklo nosi sav stres pritiska u kabini - napisao je Robi Gonzalez u svom tekstu za "Gizmodo".

- Svrha rupice na prozoru, koja se nalazi blizu dna srednjeg stakla, postaje jasna - ona služi kao ventil i omogućava ravnotežu pritiska između vazduha u putničkoj kabini i vazduha između spoljašnjeg i srednjeg stakla - objasnio je Gonzales.

I dodao:

- Ova mala rupica obezbeđuje da se pritisak u kabini tokom leta primenjuje samo na spoljašnje staklo... Time se čuva srednje staklo za hitne situacije.

Ako je pritisak u kabini izduvao spoljašnje staklo, što je retko, unutrašnje staklo je i dalje dovoljno snažno da izdrži pritisak, dajući pilotima vremena da se spuste na manje visine i smanje pritisak u kabini.

- Prema priručniku za održavanje Boinga 737, srednje staklo je dizajnirano da održava 1,5 puta veći od normalnog radnog pritiska na 70 stepeni Farenhajta - zaključio je Gonzales, prenosi NY Post.

(Informer)

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading