otvaranje fabrike Kjungšin kejbl
Alo.rs

Tokom ceremonije otovoranja, Vučić je zahvalio partnerima iz Koreje što su među mnogobrojnim ponudama izabrali baš Srbiju. Napomenuo je da korejski narod, koji je tokom svoje istorije prošao kroz mnogobrojne probleme, predstavlja sinonim uspeha kroz rad i ogromno zalaganje.

- Vaše radne navike, marljivost i posvećenost je nešto u Srbiji što bismo mi u Srbiji voleli da naučimo i da steknemo. I da budemo, ako ne možemo da budemo kao vi, deo tog uspeha napravimo u godinama koje su pred nama. Vama iz Kjungšia hoću da se zahvalim što ste izabrali Srbiju pored Albanije, Bugarske i Turske. Hoću da vam kažem da niste pogrešili, da ćemo se mi boriti za vaš dugoročni ostanak u našoj zemlji. Želimo vam uspešan i dobar profit - rekao je Vučić.

Srbija je pored tri pomenuta kandidata koji su se borili za korejskog investitora pokazala da njena ekonomija purža stabilnost, predvidljivo poslovno okruženje bez rizika, ali i sigurnost koju investitori naročito znaju da cene.

U tom pogledu najznačajnija činjenica predstavlja to što se Kjungšin odlučio da umesto Turske, izabere Srbiju.

Država na Bosforu može se pohvaliti razvijenom industrijom. Crna metalurgija, automobilsa, mašinska, rafinerije i elektro industrija predstavljaju temelj proizvodnje na koju otpada 22 odsto godišnjeg rasta GDP koji iznosi 2,8 odsto. 

Automobilska industrija predstavlja kičmu industrijske proizvodnje i u tom pogledu sebe s pravom mogu smatrati silom. U 2017. godini u ovoj zemlji je proizvedeno 1,7 miliona automobila što je u odnosu na prethodnu godinu predstavljalo rast od 13 odsto. Najveće svetske kompanije baš u Turskoj rade svoje modele. Neke u saradnji sa državom, a neke potpuno samostalno. Tu su zastupljeni Ford, Hjundai, Isuzu (koji u saradnji sa turcima razvija model Isuzu Anadoli), Tojota i Reno gde francuski proizvođač ima zajednički projekat sa turskom. Svaki od ovih renomiranih proizvođača već ima, ili ima u planu da razvije model električnog automobila. Sa tog stanoviša, Turska bi se činila kao pravi izbor zbog logistike i več postojećih proizvodnih pogona, međutim...

otvaranje fabrike Kjungšin kejbl

Alo.rs

otvaranje fabrike Kjungšin kejbl, Foto: Alo.rs

U svetlu svih ovih činjenica, saznanje da je Srbija u borbi za investitora koji proizvodi delove za električne automobile izabrana umesto zemlje sa tako razvijenom infrastrukturom za auto-industriju, govori o tome gde se to naša zemlja nalazi. 

Iza brojki postoji još jedan faktor koji puno ohrabruje. Naše znanje, stručnost naših radnika, njihovo umeće, sposobni su da privuku investitore koji se bave proizvodnjom najsavremenijih proizvoda ili komponenti moderne industrije. To daje pravo na nadu, a i analitičari se u tome slažu, da stopa rasta Srbije bude dvocifrena na godišnjem nivou u vrlo kratkom periodu, čime naša zemlja sada već s ponosom može da se pohvali sintagmom "tigar na Balkanu".

Komentari (1)

Vesna

24.04.2021 13:43

Saradnja je najvaznija i ulaganje investitora!