Više nas neće pratiti i “bombardovati” oglasima, a razlog je sve iznenadio
Tehnološki gigant će zaustaviti prodaju oglasa na osnovu istorije pregleda korisnika, kako bi zaštitio njihovu privatnost.
Google podružnica, Alphabet Inc, saopštava da će 2022. prestati da koristi i ulaže sredstva u tehnologiju koja prati aktivnosti na web-browseru Chrome.
Google razmišlja i o uklanjanju takozvanih kolačića, koji pamte istoriju pregledanih stranica i plasiraju oglase.
Pomenuti “kolačići” bude pozornost, a Google predlaže da u budućnosti grupiše korisnike po interesovanjima, i osetljive podatke čuva na njihovim računarima.
Kompanija će i dalje moći da prati korisnike putem podataka prikupljenih s Google servisa (Search, Maps i YouTube).
Istaknuto je da se najavljene promene odnose isključivo na internet-stranice, a ne Ads alatke i jedinstvene identifikatore za mobilne aplikacije.
Velike promene
Ovakva odluka najverovatnije će izazvati reakciju velikih igrača u industriji onlajn oglašavanja, prenosi Daily Mail.
Mnoge kompanije se oslanjaju na praćenje jedinstvenih korisnika, radi “ciljanih” oglasa i merenja njihovog učinka.
Može se očekivati i eventualna zabrinutost regulatornih tela da će promene doprineti već dominantnoj moći američkog giganta u internet oglašavanju.
Pročitajte: