Deca i roditelji
Shotterstock
Deca i roditelji

Shotterstock

Deca i roditelji, Foto: Shotterstock

Jednosmerna komunikacija, kakva se događa u igrama ili gledanju sadržaja na Internetu, može ostaviti posledice na psihomotoriku deteta. Naša deca imaju dobro znanje engleskog usled praćenja sadržaja na stranim sajtovima ili društvenim mrežama, ali veoma siromašan rečnik maternjeg jezika. Posledice se osećaju u govoru, jeziku, ponašanju pa i učenju.

- Deca odmalena koriste telefone, ali tako razvijaju pasivan a ne aktivan govor. Nepovoljno i negativno je to što se ne razvija motorika, niti mišljenje ili pažnja, pamćenje... Kao da se razvija nervoza - rekla je logoped Violeta Mihailović.

Beba roditelji maženje

Shutterstock

Beba roditelji maženje, Foto: Shutterstock

- Mora se smanjiti korišćenje uređaja, ali roditelji moraju i da razgovaraju s decom. Da roditelj traži povratnu informaciju, da utiša ton ili zvuk, pa da sa detetom razgovara o sadržaju koji je gledalo ili igri. Ali svakako da treba da se, posebno kod dece koja imaju teškoće, ograniči upotreba mobilnih telefona - rekla je ona.

I veći problemi kao što su mucanje, disfazija i disleksija prete usled preterane upotrebe telefona, a dodatni problem je činjenica da logopeda nema dovoljno - jedan na 8.000 dece.