nemačka voz
Foto: Alo/AP Photo/Michael Probst

 Zbog svega navedenog, vožnja vozom je neprijatna za mnoge korisnike.

Kako navode nemački mediji, putovanje vozom bi moglo da poskupi jer kompanija koja upravlja nemačkim železnicama Dojče ban (Deutsche Bahn) ne stoji dobro finansijski.

Saopšteno je da je Dojče ban prošle godine zabeležio neto gubitak od 2,4 milijarde evra, otprilike deset puta veći nego 2022. godine.

Prihod nemačke kompanije pao je za 13 odsto, na 45,2 milijarde evra. Osim toga, velika rupa u državnom budžetu mogla bi značajno da odloži planiranu modernizaciju pruge i samim tim poskupi karte.

Nemački mediji objavili su da imaju interni dokument Dojče Ban koji upućuje na ovaj zaključak, prenosi Telegraf.

Prema sadašnjim finansijskim planovima do 2030. godine moglo bi da se obnovi samo 2.600 kilometara pruge umesto prvobitno planiranih 4.200 kilometara.

S druge strane, umesto 750, moglo bi se izgraditi i proširiti samo oko 600 kilometara pruge. Trebalo bi uštedeti i u drugim oblastima, kao što je tzv. železničkih stanica budućnosti ili uslužnih objekata za održavanje i čišćenje vozova.

Do 2030. godine za infrastrukturu bi moglo biti dostupno oko 60 milijardi evra manje nego što je Dojče ban prvobitno planirao, pišu mediji. A pošto troškovi održavanja i renoviranja takođe rastu u nebo, Deutsche Bahn želi da poveća takse za pruge i stanice. A onda smo mogli da osetimo ovo: međugradske karte bi mogle da postanu još skuplje, i čini se mogućim da bi određene IC linije bile ugašene, što bi onda bilo neekonomično.

BONUS VIDEO

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading