NAJČEŠĆI AUTOMOBILSKI KVAROVI Šta raditi ako se auto pokvari?
Shutterstock

Najčešći uzroci kvarova jesu nemarnost vozača, zaboravnost, igornisanje znakova da se sprema kvar, bilo kakva vrsta isparavanja, emisije gasova, curenja ili pregrevanja su česti znakovi i uzroci kvarova. Bilo kako bilo, ovo su najčešći automobilski kvarovi koji Vas mogu zadesiti (nadajmo se da neće), ili sa kojima ste imali priliku da se već susretnete.

Problemi sa gumama

Neki od najčešćih „kvarova“ se događaju upravo sa pneumaticima. Koliko god delovale neznatno naspram kompleksnosti celokupne mašine, kakvu predstavljaju današnji automobili, automobilske gume su izuzetno bitan faktor i jedan od najznačajnijih izuma kao takvih. Od trenutka osmišljavanja pneumatika koji  bi se naduvavali vazduhom i predstavljali potporu za točkove vozila, moglo je zapravo da se govori o nekoj vrsti komfora, praćenog amortizerima i daljom konstrukcijom i usavršavanjem vozila.

Osim toga što je neophodno posedovati letnje i zimske gume, potrebno je proveravati njihovo stanje i istrošenost guma. Iako ne mehanički kvar, zamena guma zarad tehničkih standarda, propisa i lične i zajedničke bezbednosti u saobraćaju, iziskuje određena ulaganja, pa ih neki, pogrešno, posmatraju kao trošak.

U svakom slučaju, neki od kvarova i problema sa gumama, jesu i prenapumpanost pneumatika, pucanje,bušenje i iscepanost, ispuštanje vazduha iz guma i drugi. Uvek dobro proverite stanje svojih guma pre nego što se uputite nekud, a posebno na duže putovanje.

Pokvareni akumulator u najgori čas

Dešava se da akumulator zakaže baš kada ne treba, što izaziva veliku frustraciju vozača svakodnevno. Spremili ste se za odlazak na posao koji nije baš tako blizu, spremni i čili ste rešili da otpočnete dan u pola 6 ujutru, seli ste u svoj auto, ali automobil nikako da upali. Prva pomisao jeste da je crkao akumulator. Iako deluje frustrirajuće, trebalo bi da se molite da je upravo akumulator problem, s obzirom na to da su svi drugi kvarovi koji mogu uticati na ovakav problem, znatno, znatno skuplji.

Naravno, može se desiti da akumulator nije uopšte ili barem ne u potpunosti pokvaren, već da je samo istrošen, što iziskuje dodatno punjenje za koje možete zvati nekog prijatelja (to će prema pređašnjem scenariju u 6 ujutru ići malo teže), ili je moglo doći do slabljenja spoja koji stvaraju kleme provodnika akumulatora. Ovo ćete lako moći da uočite ako su svetla na instrument tabli prigušena.

Kontakt brava i paljenje automobila

Kada je u pitanju kontakt za paljenje automobila, može postojati više različitih problema i rešenja. Najčešće se događa da elektropokretač ne može da pokrene motor, iako celokupna instrument tabla sija. U takvoj situaciji najverovatnije rešenje leži u kvaru kontakt brave, ili samom elektroprekidaču.

Naravno, može se dogoditi i da razvodnik za paljenje automobila pravi problem, pogotovo ako se čuje pokretanje motora, ali motor i dalje ne kreće.

Različiti problemi sa gorivom i motorom

Kako se motor snabdeva mešavinom goriva i vazduha, može se desiti veliki broj kvarova koji imaju veze sa povezanošću motora i rezervoara. Naravno, mislise na delove automobila koji imaju veze sa gorivom u kolima.

Kvarovi se mogu odnositi na svaki od tih pojedinačnih delova, kao što su pumpa za gorivo, cevovodi ili karburator. A naravno, problem može biti i sam c, bez kog automobila ne bi ni bilo, a čiji potpuni kvar znači ogromne troškove. Otkriće motora sa unutrašnjim sagorevanjem je u potpunosti promenilo celokupnu industriju, da se danas bukvalno ne može zamisliti postojanje bilo koje druge vrste industrija. U svakom slučaju, lako može doći do gašenja motora, pregrejavanja i gašenja motora usled pregrejavanja, ili toga da motor troši previše ulja, previše goriva (bio to dizel, benzin ili neko drugo gorivo), ili nešto sasvim drugo.

Dešava se da kvar pogodi katalitički konverter, čija popravka može biti izuzetno, izuzetno skupa. Katalitički konverter kao veoma značajan deo automobila tj. motora sa unutrašnjim sagorevanjem, koji se bavi pretvaranjem određenih štetnih gasova u manje štetne gasove. Ovo se obavlja kroz hemijske reakcije oksidacije i redukcije, u zavisnosti od vrste motora i pogonskog goriva. Katalitički konverter predstavlja jedan od najznačajnijih izuma današnjice kada je u pitanju svet automobila i želja za zaštitom životne sredine i opštim zdravljem ljudi.

Najbitniji kvarovi automobila za ličnu i kolektivnu bezbednost

- Pokvarene kočnice

- Neispravan i necentriran volan
- Pokvaren menjač
- Neizbalansiran automobil 

Kvarovi su mnogobrojni, a savet je da definitivno pozovete svog majstora tj. servis, raspitate se okvirno o tome šta bi mogao biti problem i da li postoji način da ga rešite samostalno. Ukoliko ne postoji način za to, i potrebno je da odvezete auto u servis, učinite to uz vuču i pratnju nekog prijatelja, ili pozovite šlep službu. Ono što je najbitnije, nikada ne zanemarujte kvarove uz koje automobil „još uvek nekako ide“, i ne nadajte se najboljem, već predupredite šanse i stvorite sebi „najbolje“. Ukoliko nema popravke za Vaš automobil ili je popravka neisplativa pošto je u pitanju stari polovni automobil, tu su pomenuti auto otpadi i kompanije koje rade otkup polovnih automobila. Proverite njihove pogodnosti i postupite na pravi način, piše auto.omladina.net.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Komentari (0)

Loading