mihailo jovanović
Foto: Alo/Promo

Portal eUprava, kao jedinstveni eŠalter za usluge državnih organa, omogućio je lakšu i bržu komunikaciju sa javnom upravom putem interneta, korišćenjem računara ili pametnih telefona.

Cilj za naredni period je da se poslovanje sa šaltera u potpunosti preorijentiše na sistem elektronske uprave i tako još više ubrza, modernizuje i potpuno digitalizuje.

„Ponosni smo na činjenicu da usluge Portala eUprava koristi čak dva miliona građana. eGrađani, registrovani korisnici Portala eUprava, nisu više kuriri koji odlaze od šaltera do šaltera, već imaju priliku da lična dokumenta, ukoliko su im potrebna, nabave brzo, jednostavno putem računara ili mobilnog telefona, 24 sata dnevno, sa bilo koje tačke na kugli zemaljskoj. Do sada je gotovo tri miliona dokumenata poslato u elektronsko sanduče građana koje je sastavni deo Portala eUprava. Takođe, na stotine različitih elektronskih usluga omogućavaju mnogo efikasniji, transparentniji i ekonomičniji rad javne uprave i sve veće zadovoljstvo građana. To nam je pokazatelj da radimo dobar posao i zato ćemo nastaviti sa ostvarenjem cilja da u potpunosti pređemo na onlajn-komunikaciju javne uprave i građana. Podsećamo da je u analizi Svetske banke za 2022. godinu istaknuto da je Srbija zauzela visoko 4. mesto u Evropi i 11. u svetu po indeksu digitalne transformacije, dok je, po izveštaju Ujedinjenih nacija, naša zemlja u prvih deset po brzini rasta u razvoju elektronske uprave“, izjavio je Mihailo Jovanović, ministar informisanja i telekomunikacija.

Iz Kancelarije za IT i eUpravu podsećaju da su građani, zahvaljujući elektronskoj upravi, do sada bili pošteđeni obilazaka šaltera više od 170 miliona puta, jer su to za njih radili državni službenici u elektronskoj formi, kao i da je važno priključiti što više registara kako bi građani potpuno mogli da izbegnu odlazak na šaltere.

„Građanima je omogućeno korišćenje Portala eUprava na način koji podrazumeva visok nivo zaštite identiteta i bezbednosti ličnih podataka, preko mobilne aplikacije ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Takođe, glavna prednost prijave putem mobilne aplikacije ConsentID je upravo ta što je za njenu aktivaciju potreban samo mobilni telefon kako bi se pristupalo svim povezanim portalima ‒ Portal eUprava, LPA, eZdravlje, APR, Moj esDnevnik, eFaktura i Moja prva plata. Ona takođe nudi mogućnost za potpisivanje dokumenata u klaudu, bez instalacije dodatnih softvera i nošenja čitača za kvalifikovane elektronske sertifikate“, rekao je Milan Latinović, v. d. direktora Kancelarije za IT i eUpravu.

On je podsetio građane koji se prijavljuju najvišim nivoom pouzdanosti, mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, da su im dostupni lični podaci iz dvadeset evidencija i registara, kao i da su neke od najkorišćenijih usluga Portala eUprava zakazivanje termina za upis u osnovnu školu, podnošenje zahteva za upis u predškolsku ustanovu, eTalenti, eSaglasnost, eIzvod iz matičnih knjiga, eVrtić i dodao da će se sve usluge koje Kancelarija bude razvijala odnositi na potrebe građana. „Korisnici eUprave svakodnevno podnose zahteve za neophodna dokumenta, a osim što je jednostavnije, elektronski izvodi koji stižu u eSanduče korisnika verodostojni su aktuelnim dokumentima u papiru“, izjavio je Latinović.

PROČITAJTE KLIKOM OVDE NAJVAŽNIJE AKTUELNE VESTI

Tagovi

Komentari (0)

Loading